STILLING LEDIG:

Senja kommune søker fagansvarlig regnskap

Vi søker etter deg som er en utviklingsorientert og faglig sterk økonom med stor interesse og forståelse av digitaliseringens betydning for framtidens regnskaps — og økonomifunksjon.

Om stillingen

Arbeidsgiver: Senja kommune

Stillingstittel: Fagansvarlig regnskap

Stillingstype: Fast, heltid

Arbeidssted: Rådhusveien 8, 9300 Finnsnes

Søknadsfrist: 31. august

Send SØKNAD

Om arbeidsgiver

Senja kommune har rundt 15 000 innbyggere og er størst innen fiskeri‐ og sjømat i Nord-Norge. Vi opplever også en positiv utvikling innen landbruk, industri, energi, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar har vært viktig for utvikling av hele samfunnet. Innen reiseliv opplever Senja den største veksten i landsdelen.

Senja kommune er en raus, fremoverlent og bærekraftig kommune. Vi bruker aktivt våre verdier for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere. Våre hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser.

Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen.

Vi utvikler kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet gjennom å satse på våre medarbeideres kompetanse, og samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.

Vi har ledig 100 % stilling som fagansvarlig regnskap og søker deg som ønsker å være med å videreutvikle regnskapsfunksjonen i Senja kommune. Stillingen er organisert under Økonomienheten og rapporterer til økonomisjef. Økonomienheten har ansvar for kommunens økonomifunksjon, herunder regnskap, budsjett og rapportering/oppfølging, og det er 15 årsverk knyttet til enheten.

Du vil være sentral i arbeidet med å lede kommunens regnskapsfunksjon inn i den digitale tidsalder samt også andre fagområder innenfor økonomienheten. Du må ha et blikk for detaljer samtidig som du har god oversikt og evner å tenke helhet, og du må trives i høyt tempo i et offensivt og resultatorientert miljø hvor gjennomføringsevne står sentralt.

Det er godt miljø med høy kompetanse i kommunen, og det legges også til rette for kompetanseheving for motiverte medarbeidere.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på bachelor- eller masternivå innen økonomi og ledelse/revisjon, eller annen relevant utdanning
  • Praksis fra lignende arbeidsområder vil bli vektlagt
  • Aktuelle kandidater må ha gode ferdigheter i Office og gode IKT-kunnskaper generelt. Kjennskap til Visma Enterprise er en fordel, men ikke et krav
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Sentrale arbeidsoppgaver for stillingen

  • Fag — og koordineringsansvar
  • Oppfølging og utvikling av rutiner og arbeidsprosesser
  • Regnskap, herunder løpende drift og regnskapsavslutning
  • Fakturabehandling, fakturering og innfordring

Personlige egenskaper

Vi ønsker en selvstendig og utviklingsorienterte medarbeider med gode analytiske ferdigheter, og som er strukturert, løsningsorientert og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og dyktige medarbeidere
  • Lønn etter kvalifikasjoner og gjeldende tariffer
  • God pensjonsordning i KLP

Spørsmål om stillingen kan rettes til økonomisjef Pål Mathisen, tlf 95 84 36 88. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Minst to referanser må oppgis.

Ønsker kun kontakt med søkere på denne stillingen.

Søknad sendes elektronisk via denne siden.

Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Pål Mathisen, Tlf: +47 95843688, Epost: pal.mathisen@senja.kommune.no

Søknadsfrist er 31. august 2021

Send SØKNAD

Powered by Labrador CMS